Bend naar Baker City 21 juli

22 juli 2017 - Baker City, Oregon, Verenigde Staten

Vandaag de 1 ste lange rit op programma. We gaan via de Painted Hills, dit ligt in het park John Day Fossil Beds National Monument bestaat uit drie aparte units, die gelegen zijn in de John Day River Basin in de staat Oregon. Het park staat bekend om de vele fossiele vondsten die er zijn gedaan, van zowel planten als dieren, en om de kleurrijke badlands. De vondsten betreffen een ruime periode, van 44 miljoen tot 7 miljoen jaar geleden. Het landschap bestaat uit sterk geërodeerde heuvels en ravijnen. De Painted Hills lijken daadwerkelijk ‘beschilderde’ heuvels te zijn, maar het is een natuurlijk fenomeen. Iedere gekleurde laag staat voor een bepaalde geologische periode. De grijze kleur is afkomstig van kleisteen, siltsteen en leisteen. Lateriet is de veroorzaker van de rode lagen en laat zien wat natte perioden waren.

20170721_105248-0120170721_103820-01

Het is best warm hier zo rond de 29 graden en ook een klein beetje heiig das wat jammer voor de foto's. Het rijden valt toch iets tegen het zijn allemaal slinger de slanger wegen en het gaat niet erg vooruit. de omgeving ia wel mooi en afwisselend.

We arriveren laat in de middag in ons hotel in Baker City de Best Western, en weer valt de kamer redelijk tegen we zitten aan de snelwegkant i.p.v. van aan de zwembad zijde met uitzicht op de gezellige tuin. Ik ga terug naar de receptie en vraag of er geen kamer meer is aan de zwembad- tuin kant. Eerst krijg ik te horen dat er niets meer is, ik vraag dan als ik bij betaal er dan wel iets is. De receptioniste roep de manager erbij. Van hem mag ze de kamer up-graden en we hoeven er niets voor bij te betalen. Nu hebben we een kamer met een balkonnetje zodat we lekker heel de avond buiten kunnen zitten. Toch weer een meevaller!

20170722_070418-01

We zijn best een beetje lam van het rijden, misschien had ik het al een keer vernoemd maar het rijden gaat ons dit jaar niet zo goed af als andere jaren. Aan het verkeer ligt het niet want het is erg rustig op de wegen en iedereen is galant op de weg dus geen stress rijden.  Alleen zijn de afstanden tussen de verschillende locaties redelijk ver.

En voor de benzine kosten hoef je het hier ook niet te laten omgerekend betaal je hier per liter benzine tussen de 50 en 60 euro cent.

Morgen op weg naar  McCall in Idaho weer een andere staat en we gaan alvast een uurtje vooruit een andere tijdzone in.

1. Annemie en Guus:
    23 juli 2017
    Jammer ik had jullie dat kunnen vertellen toen wij privé naar de States gingen stuurde ik enkele dagen voor aankomst een mail, dat deed ik een verzoek voor gouvernement rate, ik moest dan wel het bewijs laten zien dat ik voor de Ned. Staat werkte,nou dat was geen probleem wij van de KLu.hebben dat altijd bij ons,wij kregen altijd de mooiste en grootste kamers met behoorlijke kortingen,Amerikanen zijn nou eenmaal gek van pasjes.wij hopen dat jullie wat meer geluk hebben,nog veel plezier,groetjes van ons beiden