Ocean Shores naar Astoria 15 juli

16 juli 2017 - Astoria, Oregon, Verenigde Staten

Vandaag verlaten we Washington state en beginnen we aan Oregon. Voor we de staat verlaten komen we langs Long Beach een populaire badplaats langs de Washington coast. Als we arriveren begint het even te regenen, toen we vanochtend vertrokken was het toch zonnig maar na een paar spettertjes wordt het al snel droog en zelf warm. Het is een gezellig plaatsje voor Amerikaanse normen. Vandaag is er een zandsculptuur wedstrijd op het strand en een honden optocht. Tussen alle honden zien we ook een varken aan een lijntje lopen. het moet niet gekker worden.

IMG_5817

We rijden verder naar Astoria, dat ligt net over de grens van Oregon state, we zullen hier ook overnachten. Het is nog maar 13.30 uur als we al bij het hotel aankomen maar we kunnen toch al op onze kamer en verlossen ons van de bagage en gaan het stadje verkennen. We hebben al info gekregen bij het visitors center. Langs de wat ze hier "boulevard" van Astoria noemen, rijdt een antiek treintje voor 1 dollar kun je hier van de ene kant naar de andere kant rijden. Dus hop op het treintje,en  onderweg wordt de geschiedenis van Astoria vertelt door Bob en Rob de machinisten van de trein, twee bejaarde vrijwilligers. Best grappig dit ritje. We stappen bijna achteraan af en lopen het hele stuk terug met een D tour door het oude centrum. Het centrum boeit ons weer niet zo en we gaan terug naar de haven kant. Daar zit een ijs salon waar ze ook echte Belgische frieten verkopen een aparte combinatie maar het verkoopt wel. Belgische frieten kunnen we thuis eten dus een lekker ijsje dan maar.

IMG_5833IMG_5835IMG_5843IMG_5849

De eerste week zit er al bijna op. Onze ervaring met Washington state is wisselend, op zich zeer mooi maar in onze ogen heel veel armoede en veel zwervende mensen op straat. Niemand van hen komt bedelen of schooien ze laten iedereen gerust maar het is gewoon triest om te zien dat er zoveel mensen in de problemen zitten. We ervaren dit gebied anders dan andere jaren zowel de natuur als de steden.

Morgen gaan we dieper Oregon in helemaal langs de kust naar Newport, daar blijven we 2 nachten aan het strand van de Stille Oceaan.