Baker City naat McCall 22 juli en McCall naar Missoula 23 juni

24 juli 2017 - Missoula, Montana, Verenigde Staten

Op weg naar McCall gaan we via Hells Canyon Overlook. Op een hoogte van 1.650 meter heb je een overweldigend uitzicht op de Hells Canyon en de Seven Devils Mountains in Idaho. Duizelingwekkende diepten, kolkende stroomversnellingen, prachtige rotsformaties en fantastische uitzichten. De 16 kilometer brede en 2.412 meter diepe kloof is officieel de diepste kloof van Amerika. Hells Canyon is nog dieper dan de Grand Canyon in Arizona. Het voor deze breedtegraad milde klimaat en de vele tekenen van inheemse volken die het land ooit hun thuis noemden.

Het tweede gedeelte van de rit lijdt ons naar McCall dit ligt aan het Payette meer, in de winter een gewild ski gebied en in de zomer voor de water recreatie.

20170722_162429-01

Na een overnachting in McCall gaan we vandaag naar Missoula dit ligt in de staat Montana. Het is nogal verwarrend wat betreftde tijdzone, onderweg passeren we  verscheidene keren  een andere tijdzone dan weer een uur terug of een uur vooruit. is het nou 10 of 11 uur. Als we in een dorpje of stadje komen zien we dan meestal wel hoe laat het echt is.

De rit is lang maar zoooo mooi, tussen de bergen bijna 150 km langs de Clearwater rivier (totaal 425 km vandaag). We lassen genoeg stops in om even van de uitzichten te genieten. We zien weer veel reeën onderweg zowel levende als doden die aan de kant van de weg liggen. Het is dus wel opletten dat ze niet ineens de weg oversteken.

We zijn nu al een stuk dichter bij Glacier National park, daar zullen we 3 nachten blijven. We zitten dan weer dicht aan de grens met Canada.

1. Rina:
    24 juli 2017
    Hoi jullie genieten van de mooie reis en uitzichten.hier is regen en fris weer af en toe zon er is niet zoveel aan zo ik zie het nog maar even aan doe maar wat lezen en puzelen af en toe een rondje lopen anders word je zo stijf van het zitten.
    groetjes van mij.