Newport naar Eugene 18 juli en Eugene naar Bend 19 juli

19 juli 2017

We rijden het laatste stuk langs de kust tot Florence en gaan daar na het binnen land in richting Eugene. Zodra we verder van de kust af rijden wordt het ook meteen voelbaar warmer. De komende dagen zal dat ook zo blijven het is weer even aanpassen maar het went snel, vandaag gaan we voor het eerst shoppen want bij het hotel waar we verblijven zit een shopping mall. We logeren in de River Valley inn vlak bij de rivier. Op booking.com waren de recensie goed, maar wat een "naar" hotel en niet goedkoop ook nog eens. Kamers erg donker, oubollig donkerbruin totaal geen sfeer in heel het hotel. Nou is het niet altijd je van het in de USA wat hotels betreft, maar dit voelde erg onprettig aan. Ik kreeg er de kriebels dat heb ik (Nicole) nog niet vaak gehad in al onze reizen door de USA, maar goed dat het maar 1 nachtje was hier. Ik was blij dat we de volgende ochtend vroeg vertrokken richting Bend.

Om 7.45 uur al onderweg, we gaan via Crater Lake en dat is toch nog een eindje rijden. Crater Lake is circa 7.700 jaar geleden ontstaan door de uitbarsting van de vulkaan Mount Mazama. Mount Mazama ontstond ongeveer een half miljoen jaar geleden. Sindsdien vloeide er zo nu en dan lava uit de vulkaan en kreeg de berg een onregelmatige en ongewone vorm. 7.700 jaar geleden was de berg zo'n 3.660 meter hoog. Tijdens de hevigste uitbarsting in zijn bestaan werd de hele omgeving, tot wel 1.600 kilometer verderop in de Canadese provincie Alberta, onder een laag as bedekt. De uitbarsting ging gepaard met explosies aan de noordoostelijke kant van de berg, waar in totaal 50 kubieke meter materiaal uit de vulkaan geperst werd. De basis van de berg verdween en Mount Mazama stortte in. De top van de berg, die in duizenden jaren gevormd was, verdween in een dag. Sindsdien hebben regen en vooral sneeuw het kratermeer gevuld.

IMG_5945IMG_5947IMG_5951

De zuidkant van Crater Lake (Rim Village) is het hele jaar door bereikbaar, maar zelfs in de zomer kan er nog sneeuw liggen! De gehele Rim Drive is wegens sneeuwval open van juli tot oktober/november. De west Rim drive is nog niet open, pas op 22 juli dus we kunnen niet de hele ronde aflegen rond het meer.

Het is weer echt een wonder der natuur. Na verscheidenen stops rijden we verder richting Bend. Daar zullen we 2 nachten blijven, even een dagje niet rijden. Hier aangekomen treffen we precies het tegenovergestelde van hotel als gisteren. We verblijven in de Wallstreet Inn, een erg luxe motel en niet veel duurder dan de bagger van gisteren.

IMG_5962IMG_5961IMG_5960IMG_5959

Voor het diner kiezen we Pine Tavern restaurant aan de waterkant van de rivier van Bend, lekker gezond eten met mooi uitzicht en sfeer.

1. Annemie en Guus:
    20 juli 2017
    Zo'n hotel hebben wij ook eens gehad,ook van Booking.com We hebben toen een klacht ingediend wij waren niet de enige, kort daarna is het uit hun lijst geschrapt.