27-28-29 en 30 juni. Calgary

29 juni 2015 - Calgary, Canada

Zaterdag 27 juni op tijd weg gereden vanuit Banff, we wilden van de gelegenheid gebruik maken om nog een outlet mall buiten Calgary te bezoeken, zodat we de rest van de dagen in Calgary de auto niet meer hoefden te gebruiken. De Crossiron mall is een outlet mall met meer  dan 200 winkels, en zoals gewoonlijk altijd een grote food court. We waren er rond 10 uur en we hebben er rond gelopen tot 15:00 uur.

Daarna de auto in en naar downtown Calgary, ons hotel ligt midden in het centrum, recht onder de Calgary tower.

Ons hotel vanuit de tower

Na de spullen op de hotelkamer te hebben gebracht en ons wat opgefrist te hebben, zijn we na een uurtje de buurt wat gaan verkennen. Het is een gezellig gedeelte met allemaal terrasjes en eet tentjes. Ook zijn er nog genoeg leuke winkeltjes. De terrasjes zijn allemaal aangekleed in typische western stijl, balen stro en veel hout,dit is ter gelegenheid van de jaarlijkse Calgary stampede, die van 2 t/m12 juli wordt gehouden. Dan wordt Calgary weer overspoeld met rodeo fans en cowboy's, jammer dat we hier geen rekening mee hebben gehouden in de voorbereiding,het had ons leuk geleken om dit eens mee te maken.

afbeelding op stampede terrein

Zondag 28 juni zijn we al om 09:00 uur in de Calgary tower,om bij dit vroege uur nog een heldere lucht te hebben om de weide omgeving te kunnen zien. In 62 seconden brengt de lift je naar 191 meter hoogte, je kunt er 360 gr rondlopen en allesgoed bekijken, in de verte zien we de bergen van de rockies maar het is toch wel wat wazig om ze goed te zien. Wel zie je duidelijk de stad Calgary, er is ook een uitstekend gedeelte waar ze een glazen vloer ingemaakt hebben, waar je op kunt staan. Dit is wel apart, op een of andere manier zegt je lichaam dat dit niet klopt als je er op gaat staan, maar het is wel mooi om zo recht naar beneden te kijken. Na een tijdje gaan we weer naar beneden en besluiten om s ávonds nog een keer naar Boven te gaan, het kaartje is de gehele dag geldig.

191 meter boven de grond

calgary

We gaan richting een park, om daar wat te eten en te wandelen, het is vandaag 31 gr en we stoppen regelmatig in de schaduw om wat bij te komen, aan de Bow rivier die dwars door Calgary loopt blijven we een tijd zitten en kijken wat naar de mensen en honden die verkoeling opzoeken. De mensen genieten van het warme zomerweer.

Zo rond half zes gaan we weer maar eens wat eten, om daarna nog eenmaal naar boven in de tower te gaan. In de tower zit ook een carillon, dat is geschonken door de Nederlandse Canadezen, en dit speelt regelmatig een deuntje over de stad. Na weer  de nodige foto's gemaakt te hebben, is het weer tijd om terug te gaan naar het hotel, morgen hebben we nog een dag.

Maandag 29 juni gaan we nog maar eens naar een Mall, dit keer het Chinook center, we gaan met de tram en zijn dan ook binnen 20 minuutjes op de plaats van bestemming. We lopen er een paar uurtjes rond, maar ik denk dat we er wel een beetje genoeg van hebben, we kopen een paar kleine dingetjes en besluiten nog naar een winkelstraat te gaan. Als we daar aankomen regent het een beetje, de winkelstraat ziet er nu ook niet uit of het een gezellige straat is, veel daklozen die bij twee grote gebouwen hun dagelijkse warme maaltijd komen halen, ook wij besluiten om ergens wat te gaan eten, het is al 13:30. Na de spullen in het hotel gebracht te hebben, even een lichte lunch naar binnen werken. Als we terug zijn, alvast maar inchecken voor de terug vlucht van morgen en de koffers zo inpakken dat ze alle twee onder de 23 kg blijven. Na wat uitgerust te hebben gaan we voor de laatste keer nog maar eens uit eten, morgen is het echt gedaan en vliegen we weer richting huis, we vinden het jammer dat het voorbij is maar ook wel weer fijn om naar huis te gaan.

Morgen Dinsdag kunnen we rustig aan doen, na het ontbijt op het gemak uitchecken, dit kan tot 11:00 uur, daarna richting het vliegveld waar wij om 15:25 uur Canadese tijd zullen vertrekken om dan 1 juli om 08:15 uur te landen op Schiphol, om weer de hectiek van het Nederlandse verkeer in te duiken op weg naar huis.

1. Lian:
    30 juni 2015
    Goede terugreis!!
  2. Rina:
    30 juni 2015
    Goede terugreis en goede vlucht naar het warme nederland.gr ma