25 - 26 - 27 juni Banff - Calgary

27 juni 2015 - Calgary, Canada

25 en 26 juni, deze dagen hebben we in Banff doorgebracht. Het is echt zomer hier, rond de 28 graden met een windje erbij. Het is een gezellig stadje met veel groen en water omringd door de rockies.

25 juni zijn we nog een stuk met de auto richting Kootenay  national park gereden en verder hebben we de omgeving verkent al wandelend, we hebben het niet te gek gedaan vandaag want het is hot en we zijn best moe van de afgelopen week. Af en toe een bakkie of een smoothie en wat struinen door de souvenir winkeltjes.

26 juni,  we staan vandaag om 4.45 uur op en gaan op pad, misschien kunnen we nog wat beren of herten vinden bij zonsopgang, we rijden 2 uur rond en komen nog een stuk of 3 elken tegen maar geen beren. Na het ontbijt  gaan we fietsen, we huren een mountainbike. We hebben een route van 11 km uitgezocht die groen is op de kaart en dit wil zeggen  makkelijk. Nou schrap dat maar van de kaart, voor mij is ie zwart best klimmen, we zijn nog niet in de helft en ik kan niet meer, ik heb meer gelopen naast de fiets. Omgedraaid en fietsen terug ingeleverd, 3 uur onderweg geweest over een stuk van 5 km. Dan gaan we maar wat eten en gaan dan in het park aan de rivier in het gras onder een boom in de schaduw zitten, daar kijken we nog met een lekker briesje naar de voorbijgangers. We zitten daar een uurtje en Eelco voelt iets tegen zijn been kriebelen, hij wrijft met zijn hand op zijn been en ineens schiet er een muis onder zijn benen door, zo naar mij toe, ik gillen natuurlijk. Het was een grote dikke, zien we eindelijk een wild dier jaag ik hem weg met mijn gegil. Het beest zal zich ook kapot geschrokken zijn.

Het zit er bijna op, de maand is echt voorbij gevlogen, morgen gaan we alweer richting Calgary daar blijven we nog 3 nachten en vandaar uit naar huis.

1. Annemie en Guus:
    28 juni 2015
    Ja lieve mensen het einde van jullie vakantie is aanstaande als jullie terug komen vallen jullie gelijk in een hittegolf,men verwacht 30 tot 35° das niet slecht
    ik kan m voorstellen dat naar huis komen ook wel weer leuk is
    Tot deze week, groet van Annemie en Guus