22 - 23 - 24 Juni Golden - Revelstoke - Banff

24 juni 2015 - Banff, Canada

22 juni vandaag rijden we via Glacier national park naar Mount Revelstoke national park.Samen 300 km heen en weer. Het is warm vandaag zo'n 27 graden. We zijn van plan om geregeld te stoppen onderweg om van alles te zien en het eindpunt wordt Meadows  in the Sky Parkway. Het valt wat tegen vandaag veel auto rijden en de stop punten zij ook niet zo spectaculair. Het enige waar we weer geluk mee hebben is het spotten van een zwarte beer, hij ligt aan de rand van een parkeer plaats lekker te zonnen en te luieren. Rond half 5 zijn we weer in Golden. Na het diner ga ik even lekker ontspannen  in de hot tub en geniet nog van het avond zonnetje.

Beer 13     Revelstoke

23 juni rijden we naar ons voorlaatste logeer adres van onze reis, we gaan naar Banff. Een grotere stad wat in de winter een erg populair ski gebied is. Hier blijven we 4 nachten en 3 dagen. Op route stoppen we eerst bij Lake Louise bekent om zijn mooi blauwe water. Daar maken we een wandeling van 6 km, in het begin is het weer sober en grijs, maar al snel breekt de lucht open  en wordt het mooi weer. De volgende stop is Moraine Lake, deze vinden wij mooier dan Lake Louise, minder druk en mooiere uitzichten. De laatste stop is bij Johnston Canyon, een waterval waar je helemaal naar toe kunt lopen, naar de onderkant en bovenkant. Op de parking werd het al wat bewolkt maar niet dat je zegt het gaat zo regenen. We zijn bij de onderkant van de waterval en het begint te regenen, eerst zachtjes en dan met bakken uit de lucht. Er zit niets anders op dan 1,1 km door de stromende regen terug naar de auto te lopen. We zijn natuurlijk drijfnat als we er aankomen. Het is dan ondertussen 16 uur en gaan maar richting hotel om in te checken en onze natte kleren uit te trekken. Vandaag zo'n 13 km in totaal gewandeld, de beentjes en kuiten voelen het wel al dat klimmen.

Moraine Lake

24 juni deze dag benutten we om de omgeving van Banff  te voet te verkennen, er lopen hier vele wandel routes rond de stad, we leggen vandaag  8 km afstand af met een stop om te lunchen en wat uit te rusten. Het laatste stuk wat we willen nemen is weer afgesloten, we lopen dan maar naar het hotel om even uit te rusten en nemen dan de auto en gaan nog wat in de omgeving toeren, het is knap warm weer vandaag en ik krijg zware benen, dus de auto is een goede keus voor mij. Vanavond gaan we tussen 8 en 9 nog met de auto op zoek naar wild en hopen nog wat beren en andere gespuis te zien te krijgen.

Chipmunk

1. Lian:
    25 juni 2015
    Jullie wandelen heel wat kilometers, maar volgens mij gaat dat bijna vanzelf als je zoveel moois ziet.Nog veel wandelplezier de laatste dagen!! Groetjes van ons
  2. Annemie en Guus:
    26 juni 2015
    Sorry wij hebben minder aandacht aan jullie reis verhalen besteed,dat omdat wij in onze familie een overlijden hebben.
    vandaag vrijdag de crematie in Middelburg.

Groetjes Annemie en Guus.