20 en 21 juni Edmonton - Sunwapta - Golden

21 juni 2015 - Golden, Canada

20 juni we rijden terug van Edmonton richting Jasper en dan naar Sunwapta Falls waar we zullen overnachten. Het is ongeveer 450 km, het is mooi weer maar wel frisjes ongeveer 15 graden. Het is een lange rit en stil op de weg een beetje saai eigenlijk. Als we in Jasper aankomen stoppen we om wat te eten en nog wat brood en beleg in te slaan, want de komende dagen zullen we niet veel eet tenten tegenkomen onderweg, dus slaan we wat proviand in. We gaan verder richting Sunwapta Falls, we zijn nog maar amper buiten Jasper en langs de kant van de weg staat een kleine kudde elken te grazen. Dit levert weer mooie plaatjes op. We logeren vannacht in de Sunwapta lodges en gaan morgen verder via de IceField Parkway naar Golden.

elk

21 juni vandaag begint de zomer en we worden wakker met een stralend zonnetje, maar buiten is het maar amper 5 graden. We gaan vroeg op pad, om 8 uur eerst naar de Sunwapta Falls deze liggen net om de hoek bij het hotel. Een van de zo velen watervallen,  maar net zo mooi als de rest. Dan gaan we verder over de Ice Field  Parkway, naar de Ice  Field Glasier een eeuwenoude gletsjer, waar ieder jaar steeds minder van overblijft. Het valt ons toch op dat er op de bergtoppen erg weinig sneeuw ligt, het schijnt ook een slechte winter te zijn geweest met weinig sneeuw dit jaar. We lopen een stuk de gletsjer op, puf puf ijle lucht en een eile klim.

gletsjer

Onderweg zien we weer schitterende landschappen, het zijn net schilderijtjes.

Rivier 2

I

n de verte zien we ineens een paar auto's staan en dit wil meestal zeggen dat er een dier gespot is, er staat ook een park ranger bij. En yes weer een beer en deze keer een grizzlybeer volgens ons, zijn niet 100 % zeker. We blijven een tijdje kijken en de camera klikt weer volop.

Grizzly?

Rond 5 uur rijden we Golden  binnen en gaan nog snel naar het visitors centrum voor wat info en kaarten van de streek. Voor we naar de B and B  Canyon Ridge lodge gaan waar we 2 nachten zullen blijven eten we nog wat. De B and B is een schitterend huis in een doodlopende straat, er zijn 3 kamers, een mooie tuin met jaccuzi en alle comfort. Echt een prachtige woning. Morgen gaan we naar Revelstoke en Glacier  national  park, het belooft morgen een warme zonnige dag te worden. We hebben toch nog niets te klagen het over het weer de afgelopen weken. Dus nog verder genieten in onze laatste week in het mooi Canada.

1. Rina:
    22 juni 2015
    Dit zijn net schitterende plaatjes maar de temperatuur is daar ook niet veel geniet nog van jully laatste week gr ma
  2. Annemie en Guus:
    22 juni 2015
    Prachtige beelden,geen kleine jongen deze beer,gaan ze niet achter jullie aan?
    wanneer komen jullie eigenlijk terug?
    wij hebben was post voor jullie, de nieuwe scan apparaten van de rabo: hadden wij ook!