18 en 19 juni Edmonton

19 juni 2015 - Edmonton, Canada

Gisteren na het ontbijt rond 10 uur, zijn we naar de West Edmonton Mall gereden. De West Edmonton Mall is een winkelcentrum in Edmonton, de hoofdstad van de Canadese provincie Alberta. Het is het grootste winkelcentrum in Noord-Amerika en tot 2004 was het de grootste in zijn soort in de wereld. De mall bevat meer dan 800 winkels en ruim honderd eetgelegenheden op een vloeroppervlak van zo'n 540.000 m² en heeft met een capaciteit van 20.000 parkeerplekken de grootste parkeerplaats ter wereld. Naast winkels kent de West Edmonton Mall ook een mini golfbaan, een bioscoop, een casino, hotels, een waterpark en het attractiepark Galaxyland. In totaal leggen we vandaag 2,5 km shopping afstand af en rond 6 uur rollen we de parking weer af richting hotel. We hebben wat leuke dingen gekocht, maar we hebben ons netje gedragen. In Calgary kunnen we ook nog flink shoppen en dus moeten we nog wat dollar's overhouden.

West-Edmonton-Mall

West-Edmonton-Mall zeeleeuwen   West-Edmonton-Mall ijsbaan

Vandaag zijn we nog naar een kleiner winkelcentrum gereden, onderweg zien we wat meer van Edmonton, geen onaardige stad maar ook niets bijzonder. Wel veel winkels en restaurants.

Morgen rijden we weer terug richting Jasper en dan naar Sunwapta  falls  waar we overnachten. We zitten dan terug in de bergen en de mooie natuur.