16 en 17 juni Jasper - Edmonton

17 juni 2015 - Edmonton, Canada

Gisteren 16 juni zitten we voor de derde dag in Jasper. We gaan vandaag wandelen in op de wandel routes rond de stad. Met de wandelkaart in de hand vertrekken we rond half tien, het weer zou tot 4 uur redelijk blijven volgens de weer berichten, na 4 uur mogen we flinke regen en onweersbuien verwachten. Als we starten is het nog wat bewolkt en frisjes met af en toe een spettertje.  We volgen de route die we gepland hebben en we komen langs een prachtige rivier met twee kleuren water, omdat we hogerop lopen heb je een mooi uitzicht over het hele gebied.

RivierJasper

We wandelen al iets zelf verzekerder door de bossen, maar ook hier wordt je overal gewaarschuwd voor beren en elk's met jongen. We zijn ongeveer een uurtje onderweg lopen tegen een afsluiting aan we mogen niet verder omdat er veel elk's rondlopen met jongen en die zijn vrij agressief als ze jongen hebben. We kijken op onze route map hoe we dan kunnen lopen, en plots horen we dicht bij ons in de buurt een brommend geluid. We schrikken ons wild maar zien niets en lopen snel een stuk weer terug naar de weg. We weten niet wat het was maar het was erg dichtbij ons in de buurt, we denken een elk.

Danger zoneDanger zone 2

Dan maar een andere route, ondertussen is het zonnetje weer gaan schijnen. Rond twee uur zijn we terug in Jasper en eten eerst een hapje en gooien wat jassen en spullen af in het hotel en gaan dan nog door de stad wandelen, in totaal hebben we 12,5 km afgelegd vandaag. En inderdaad om 4 uur wordt het zwart boven de bergen en komt er regen en onweer aanzetten. Net op tijd terug in het hotel.

Vandaag 17 juni rijden we 360 km naar Edmonton, we wijken een flink stuk af van onze route maar hier is het grootste winkelcentrum van noord Amerika. Met een ontelbaar aantal winkels, restaurants, ijshockey baan, pretpark, zeeleeuwen rots enz. Na al de natuur van de afgelopen weken, weer de drukte van de grote stad ervaren. Ik weet niet of we ook veel zullen kopen, want zoals gezegd is het hier in Canada vrij prijzig. We blijven 2 dagen in Edmonton en gaan dan weer terug  richting Jasper om onze route te vervolgen.

1. Yvonne:
    18 juni 2015
    ah, nu (nadat ik de afbeelding op Google gezien heb) weet ik dat een elk een Canadese hertensoort is!
  2. Annemie en Guus:
    18 juni 2015
    Ja ja,en dat in alle eenzaamheid steeds die wilde geluiden waarnemen,ik zou toch met de billlen tegen mekaar zitten.Hebben jullie ook middelen om bij een enkele ontmoeting met dat vee hun op de loop te laten gaan?
    Wel avontuurlijk,we blijven jullie volgen.

Groet van Annemie en Guus.