14 en 15 juni in Jasper

15 juni 2015 - Jasper, Canada

Gisteren 14 juni zijn we na een ontbijtje bij de plaatselijke A&W de omgeving gaan verkennen van Jasper, het weer werkte niet zo mee,het was zo'n 5 graden bewolkt met af een toe een zonnetje door de bewolking heen. We wilden vandaag de Maligne Canyon,het Medecine Lake en de het Maligne Lake gaan bezoeken. Om een uur of negen door gereden naar de eerste stop de Maligne Canyon, onderweg begon het te regenen en toen wij aankwamen viel het met bakken uit de lucht. We besloten om dan maar door te rijden naar het eindpunt, het Maligne Lake en hoopten dat we op de terug weg wel droog de Canyon in konden.

Maligne Lake

Maligne Lake is het grootste Lake in Jasper National Park, 22 km lang en op het diepste punt 97 meter diep. Hier kan men kano's huren, of met kleine rondvaart bootjes mee over het meer. Wij hebben natuurlijk eerst weer een bakkie gedaan met een plaatselijke lekkernij erbij, daarna even gekeken of de tickets voor de rondvaart een beetje schappelijk van prijs waren, niet dus, ze kosten 67 dollar p.p. ex btw, dat hadden we er toch niet voor over.

Maligne Lake

We hebben er een tijdje rondgelopen en nog bij een historische site gekeken, natuurlijk wat foto's gemaakt. Daarna weer in de auto en terug gereden richting Medicine Lake, hier ook even gestopt voor een fotootje, onderweg nog een hertje gespot en een stuk of vijf eekhoorns. Toen we terug bij de Maligne Canyon kwamen was het weer gelukkig wat opgeklaard. De canyon bestaat uit lime stones en men kan via trappen en bruggen de canyon bekijken. Na een 45 min hadden we het wel gezien en kregen we honger, het was al ruim in de middag, dus terug bij de auto eerst een paar boterhammen naar binnen gewerkt. Daarna zijn we terug naar Jasper gereden en waren zo rond half vier weer bij ons hotel, de spullen op de kamer gebracht en daarna nog even langs de winkeltjes van Jasper. En toen was het weer tijd voor de avond maaltijd, een pizza deze keer, na het diner op ons gemakje terug gelopen naar het hotel, stiekem zijn het toch lange dagen.

Vandaag stond de Jasper Sky tram op het programma, dit is een gondel die je in 7,5 min naar boven brengt, het zijn maar twee gondels die om de negen minuten naar boven en beneden komen. Bij goed weer en we hadden geluk, het was mooi weer, heb je een goed zicht over de bergen en Lakes rond Jasper. Boven kun je nog een trial van een kilometer lopen naar de top, het was er wel koud en er stond een fris windje. We hebben er zo'n twee uur rond gelopen en zijn toen weer naar beneden gegondeld.

Top of the world

Top of the world

Dan zijn we via de scenic route,de 93A, naar de Athabasca Falls gereden. Een van de mooiste van Jasper, die met veel geweld naar beneden komt. Daarna zijn we terug gereden naar Jasper voor de lunch, nog wat boodschappen gedaan en toen terug naar het hotel waar we nog lekker in de zon hebben gezeten.

Athabasca FallsKnabbel

Morgen willen we wat trails gaan wandelen rond Jasper, het weer ziet er goed uit maar aan het eind van de middag voorspellen ze regen met onweersbuien.

1. Annemie en Guus:
    16 juni 2015
    He weltenbuhmler jullie zullen ondertussen aardig vermoeid raken,maar het zijn wel indrukken die je te verwerken krijgt,het lijkt ons erg indruk wekkend.Bij ons weer wat normaal,zijn allebei ziek geweest (zomergriep) heerst hier,de buren hadden het ook. Nog veel plezier,en kijk goed uit voor wilde beesten!!!!