12 en13 juni, Clearwater, Blue River naar Jasper

13 juni 2015 - Jasper, Canada

Gisteren 12 juni,na een goed ontbijt dat uitstekend verzorgd was door Rosie, de eigenaresse van de B&B, en samen met een koppel uit Engeland zitten kletsen en ontbeten zijn we rond negen uur vertrokken. We wilden nog een keer helemaal tot het einde van het Wells Gray park en wel tot aan Clearwater Lake, een rit van 68,5 km waarvan de laatste 25 km off road was. Onderweg een paar keer gestopt bij wat watervallen en bij het meer om wat foto's te maken. we hoopten ook nog wat wildlife te zien maar dat is niet gebeurt. Rond het middag uur waren we weer uit het park en besloten wat te eten bij Hop and Hogs, daar hadden we de avond voordien ook willen eten, maar toen was het heel druk. Nu was het gelukkig wat rustiger.

Na de lunch zijn we verder gereden naar Blue River, waar we zouden overnachten voordat we naar Jasper zouden gaan, na het inchecken bleek dat wij de enige op het resort waren, het waren allemaal chalets met daarin verschillende kamers. Het park is meer ingericht voor in de winter, er liggen namelijk 7 heliplatforms om skiërs in de winter naar boven te brengen met helikopters. Het resort is eigendom van Mike Wiegele, een oude bekende skiër. Het was de duurste locatie van onze vakantie maar wel met de minste voorzieningen. Geen koelkast en koffiezet apparaat in de kamer, het restaurant was gesloten en in het dorp zelf was ook niks te vinden. Als er tien huizen stonden was het veel. Het resort zag er verder wel goed uit, er was een meertje met een strandje, en er liepen volgens de receptioniste ook beren rond op het park.

Vandaag zijn we zo rond acht uur vertrokken, eerst een kop koffie met een broodje gehaald bij het plaatselijke benzine station en toen op weg richting Jasper, waar we vier nachten zullen blijven. Onderweg natuurlijk weer gestopt voor koffie met deze keer pannenkoeken erbij en weer een waterval, de rearguard falls. Bij het visitors centrum van Mount Robson alvast de passen gekocht om in de parken te kunnen en toen verder gereden naar Jasper. Jasper ligt in Alberta en daar is het weer een uur later dan in British Columbia, dus het tijd verschil met thuis is nu acht uur.

Om twee uur waren we bij het hotel, onze kamer was nog niet klaar dus gelijk maar het dorp ingereden en gaan lunchen, daarna nog wat rond gelopen door de straatjes en winkeltjes maar toen begon het toch wat hard te regenen dus richting de auto gegaan en naar het hotel. Eenmaal op de hotel kamer trokken ze de hemel sluizen nog wat verder open.

Voor morgen en overmorgen voorspellen ze redelijk weer, droog en zonnig dus goed om veel te gaan zien en doen.

Deze keer geen foto's erbij, Nicole heeft nog veel plezier van de muggen beten, hopen maar dat er morgen niet een paar bij komen als we naar de lakes gaan. We vermaken ons nog steeds, we zitten bijna op de helft van de reis en hebben nu zo'n 1800 km gereden.

1. Lian:
    14 juni 2015
    Hoi Nicole en Eelco, echt wel heel leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven daar. Wij wensen jullie nog een hele fijne vakantie, maar dat zal vast wel lukken. En we lezen en zien(foto's) wel wat jullie nog meer gaan beleven. Groetjes van ons.
  2. Rina:
    14 juni 2015
    hoi vandaag naar decross geweest warm weer 2 maal 5e inalberta wonen mensen uit ouwerkerk van den hoek uit capelle.ik denk dat het wel goed bevalt de vakantie bij jully.gr ma