10 en 11 Juni Whistler - Kamloops - Clearwater

11 juni 2015 - Clearwater, Canada

10 Juni gaan we van Whistler naar Kamloops, zoals eerder vermeld een lange rit van 300 kilometer. We stoppen geregeld om van de omgeving te genieten. We doen er ongeveer 6 uur over, ook hier moet je je snelheid aanpassen aan de omgeving. Als we in Kamloops aankomen checken we eerst in bij het hotel, dit ligt vlak bij een groot shopping gebied. Eerst was ik hier wat kleding, want we waren niet voorzien op dit warme weer, dus veel zomerspelen hebben we niet mee genomen. Het is vandaag weer heet 30 graden en volop zon,  gelukkig niet te benauwd. Na het eten werk ik de blog bij want dat schiet er nogal eens bij in. Morgen gaan we verder naar Clearwater een rit van zo'n 100 kilometer deze keer.
De SUV

11 Juni, we vertrekken rond 8.30 en stoppen eerst nog om te ontbijten bij Tim Hortons. Dan nog even de auto vol tanken en we gaan op pad. Halfweg nog even een koffie pauze. Als we aankomen in Clearwater gaan we eerst langs bij het informatie centrum om een plattegrond van het Wells Gray provinciale park te halen. De juffrouw achter de balie geeft ons tips van plekken in het park die we zeker moeten zien. Ook hier zitten beren in het park. Er zijn vooral veel watervallen met mooie wandelroutes er naar toe. Bij de eerste waar we stoppen om te kijken moet je nog ongeveer 3 km door het bos lopen om bij de waterval te komen. Er staat een bord dat er beren kunt tegen komen onderweg, als we even onderweg zijn  voelen we ons wederom niet op ons gemak,je hoort duidelijk het gekraak van struiken, en gaan terug. We zijn ook zulke helden hè!

Wells Gray Waterfalls

Bij de volgende stop zit je vlak bij de waterval, ze zijn ontzettend mooi wat een kracht zit er in het water. Hier worden we wel lek gestoken door de muggen,  ik reageer altijd erg fel op insecten beten en sta meteen vol dikke rode bulten.  Eelco wordt ook gestoken maar bij hem zie je niets. Ze steken dwars door mijn kleding heen, gelukkig heb ik zalf bij om er op te smeren en de jeuk aan snel weg. Dit is de eerste keer dat we last hebben van muggen.

Ons zelf

We gaan verder en rijden een off road weg op naar uitkijk toren over het dal, als we ongeveer in de helft zijn steekt er 100 meter voor ons ineens een bruine beer, een moeder met drie jongen de weg over, meteen boven op de rem en camera's in de aanslag. De jongen schieten meteen het bos in maar moeder blijft rustig gras eten aan de kant van de weg, we kunnen heel dicht bijkomen met de auto, maar de baby beertjes krijgen we niet meer te zien. Dus alleen maar foto's en film van de moeder. Ze komt helemaal naast de auto gelopen alsof we niet aanwezig zijn. Jammer dat we geen foto's van de kleine beertjes kunnen maken.

Bruine beer

Rond 15.30 uur komen er dikke donkere wolken aandrijven en begint het licht te regenen. We rijden 60 km terug naar de uitgang van het park, onderweg gaat het harder regen. Als we terug in Clearwater zijn gaan we naar de B and B die we gereserveerd hebben, het is een hele kelder verdieping van een huis, wel een beetje donker en wat gedateerd bij een oudere indiaanse dame maar erg netjes. In de kamer boven zitten nog andere mensen.  Het is voor 1 nacht want morgen gaan we verder naar Blue River, weer een rit van zo'n 100 kilometer verder.