9 Juni Whistler

9 juni 2015 - Whistler, Canada

Paar dagen niets geschreven maar genoeg gezien en gedaan onderweg. Als we een paar dagen niets schrijven komt dat omdat we te veel willen zien en te weinig tijd hebben of geen puf meer, dus niet ongerust worden alles is nog oké hier.

Zondag 7 Juni zijn we weer terug naar Vancouver gereden, op de boot in Departurebay, Nanaimo naar Horseshoebay, North  Vancouver, het was een lange rit en de overtocht duurde 2 uur. Deze dag niet veel anders gedaan dan genieten van de uitzichten die weer schitterend waren.

Dinsdag 8 Juni rijden we van North Vancouver  naar Whistler via de Sea by Sky highway. Eerst stoppen we bij de Capilano sunspention bridge. Daar ondervinden we de sensatie van het oversteken van de 137 m lange slingerende hang brug,  70 meter boven Capilano Rivier in North Vancouver, BC. De brug biedt een prachtig uitzicht op de rivier beneden en het oude bos. We zijn er al om half 9 want dan is het nog rustig en kun je mooie foto's maken zonder al te veel mensen er op. Hier ook nog tussen de toppen van de bomen gelopen op een speciaal aangelegd pad.

Capilano Suspension Bridge

De volgende stop is bij de Cleveland dam, maar dit valt wat tegen. Daarna via de Shannon falls en de Brandywine falls, twee mooie watervallen, naar Whistler de stad waar in 2010 de olympische winterspelen zijn gehouden. Ons hotel Christal lodge  ligt midden in het centrum waar veel winkels en restaurants te vinden zijn.  Het is maar 2 minuten lopen naar de Peak 2 Peak  gondels. De Peak 2 Peak Gondola is een kabel gondelbaan gelegen in Whistler, dat verbindt Whistler Mountain 's Roundhouse Lodge met Blackcomb Mountain 's Rendezvous Restaurant. Het is de eerste lift op de twee naast elkaar gelegen bergen.Het heeft een wereldrecord voor de langste vrije overspanning tussen de berg stations 3,03 kilometer  en het hoogste punt boven de grond is 436 meter. We verkennen vandaag eerst het stadje.

Hier is bijna alles gericht op sport en buiten activiteiten, zoals mountainbike, wandelen, klimmen en skiën  enz. De skiliften worden in de zomer gebruikt om mountainbikers naar boven te brengen en die komen dan met een bloedgang de berg weer af. Mountainbike park

Het is vandaag weer heerlijk weer eigenlijk te warm rond de 30 graden, maar wij klagen niet. Morgen gaan we met de gondels naar boven.

9 Juni staan we vroeg op en gaan eerst een bear viewing tour boeken, vanavond om 7.30 uur zal een lokale gids ons aan het hotel oppikken en met een jeep landrover zullen we een tocht van 2 uur maken door de mooie omgeving. Nu gaan we eerst naar boven met de gondels. Waaauuuw wat een uitzichten, niet te omschrijven. Kabelbaan

Boven aan gekomen halen we koffie en gaan in de zon van de uitzichten genieten ook hier boven is het lekker warm al hadden we dit niet verwacht zo hoog.Overal zitten marmotten of te wel whistlers waarnaar het stadje genoemd is. Ze liggen te zonnen op de rotsen en je kunt vrij dicht in de buurt van ze komen. We wandelen wat rond en genieten van de mooie natuur en de frisse lucht.

Whistler Marmot

T

Terug beneden gaan we nog wat winkelen en eten voor men ons komt ophalen voor de bear viewing tour. Om 7.15 uur worden we op gepikt met nog een ander stel, deze mensen komen uit Amsterdam. De gids verteld onderweg  over de omgeving en de beren en ook dat er kans is dat je ze niet zult zien, het blijven  wilde dieren natuurlijk. Het gemiddelde aan beren die gespot wordt op een trip is 1 a 2, wij hebben heel veel geluk wij zien er 5!  Zwarte beer

Je mag niet uit de auto natuurlijk, maar we kunnen goede foto's maken en kunnen ze van vrij dichtbij observeren.  Een zeer geslaagde avond echt de moeite waard. Wat zijn we toch bofferds dat we dit allemaal kunnen doen. Morgen weer een lange  rit voor de boeg naar Kamloops weer bijna 300 kilometer.

1. Rina:
    11 juni 2015
    wat een mooie reis jully zijn zeker boffers.