6 juni Tofino

6 juni 2015 - Tofino, Canada

Na het ontbijt rijden we richting Tofino, het is nog steeds best mistig op de weg maar niet extreem. We rijden nog maar een paar minuten door het park en ineens aan de kant van de weg een zwarte beer, helaas geen foto want er zat volop verkeer achter ons, jammer! We stoppen bij de eerste wandelroute, de mist is hier weer dikker en dit geeft een spookachtig gevoel, met de wetenschap dat er toch beren in de omgeving kunnen zijn. Als we op het strand arriveren is er niet veel te zien door de mist, we lopen terug en ik kijk op de grond en zie een poot afdruk van een beer in het zand.

Bear Foot

We voelen ons niet zo op ons gemak, want met de mist zien we niet wat er allemaal in de omgeving rond loopt. We gaan terug naar de auto en besluiten eerst maar door te rijden naar Tofino en daar een koffietje de doen en als het weer opklaart terug te komen. Onder weg naar de koffie zien we beer 2 deze ochtend en ook hier weer geen foto. Je kunt niet overal zomaar stoppen en men moet ook afstand houden van de beren.

Na de koffie doen we een rondje Tofino en halen wat ijs voor de koelbox. Tofino is een mooi idyllisch vissers dorpje met een leuke haven. We lopen wat rond en zien twee Bald eagels en een bruinkleurige arend, we weten niet precies wat voor soort deze is.

Bald Eagel

Het weer is terug helder en we rijden terug om onze wandelingen te maken,het is ondertussen een stuk drukker dan vanochtend en dat voelt toch wat prettiger aan op de wandel routes door de bossen. Het zijn prachtige route dwars door mooi wouden die naar het strand lijden. Als we op de stranden aan komen zie je fantastisch plaatjes van rotsen, eilandjes en brede stranden met nog hier en daar vlagen mist die er tussen hangt, echt sprookjesachtig!

Beach

In totaal doen we een route of 4 op ons gemakje en genieten van als het moois wat we tegen komen, wat een prachtige natuur hier. Dit is echt het Zwitserleven gevoel ten top.

Foot selfie

We gaan richting het hotel, een mooi klein hotel met uitzicht op de haven, luxe kamer en badkamer en gaan dan het dorp in om wat te eten op te zoeken en komen bij een Fish and Chips Foodtruck terecht we eten allebei een lekker stuk verse zalm met verse friet en een gefrituurde augurk? Wij vinden het eten en de boodschappen erg duur in Canada. Morgen rijden we weer heel het stuk terug richting Vancouver. We hebben de boot van 4 uur gereserveerd dus tijd zat om de lange weg weer terug te rijden.

1. Rina:
    10 juni 2015
    mooie verhalen maar al een paar dagen niets gehoord het gaat toch wel goed?
  2. Annemie en Guus:
    10 juni 2015
    als je een beer tegenkomt zo uit de mist,ik denk dat als het mij overkomt,ik hard (zoals ik nog kan)zou er van tussen gaan.