5 juni Ucluelet

5 juni 2015 - Ucluelet, Canada

Vrijdag 5 juni zitten we al om 7 uur aan het ontbijt want we hebben vandaag een lange rit van bijna 300 km voor de boeg door een mooi berg landschap dus snel rijden is niet mogelijk, we rijden zeker 4 uur over over de route. Onderweg hebben we schitterende uitzichten op mooie valleien en meren. River

Onderweg maken we de nodige stops om ons fotorolletje vol te schieten met mooie plaatjes. Het is ook schitterend weer vandaag. We stoppen ook in het plaatsje Duncan beroemd om zijn totem palen.

Duncan  Als we in Ucluelet aankomen stoppen we eerst bij het plaatselijke VVV kantoor en gaan daarna wat eten want het is namelijk al 15.00 uur. Daarna gaan we een mooie wandeling maken langs de kust en door de bossen,maar als we even onderweg zijn begint er vanaf zee mist op te komen en net dan zijn we bij de vuurtoren en deze begint te toeteren. Ik schrik me een hoedje!

Vuurtoren

We kunnen de wandeling toch afmaken voor het te mistig wordt en rijden daarna naar onze B and B Puffin die we geboekt hebben, deze ligt in een rustige straat en het blijkt een klein appartementje te wezen op de beneden verdieping van een patio woning. Het is van alle gemakken voorzien, modern maar heel gezellig ingericht. Het is helaas niet meer te boeken want de bewoners gaan verhuizen naar de andere kant van het eiland.

De mist is nog dikker geworden en daarom eten we wat hier. Ontbijt staat al netjes verpakt met een groot assortiment van broodje,koeken enz.we komen hier niets te kort. Morgen rijden we verder naar Tofino dit is maar 40 km verder, maar de route loopt dwars door het Pacific Rim nationaal park met vele wandelroutes die we willen gaan maken.

1. Annemie en Guus:
    10 juni 2015
    Ja dat zijn pas echte afstanden,maar we een ruig gebied en as de mist echt toeslaat dan kun je beste binnen zijn.