4 juni Vancouver island

4 juni 2015 - Victoria, Canada

We zijn om 5.30 uur uit bed en willen om 6.15 uur vertrekken naar de boot, misschien is het druk onderweg  dus nemen het zekere voor het onzekere en vertrekken vroeg voor de boot van 9 uur die we gereserveerd hebben. Net voor 7 uur zijn we al bij de boot en mogen ook met deze al mee naar de overkant, dus hebben we meer tijd om onderweg naar Victoria wat te zien. Het is een overtocht van 1,5 uur op een boot vol met uitgelaten school kinderen, oordopjes zijn hier aan te raden. De boot is van alle gemakken voorzien en het weer is rustig dus geen zee benen.

bc ferries

Rond 10.00 uur zijn we in Victoria,  we stoppen eerst bij walmart supermarkt om wat inkopen te doen en bij Starbucks drinken we koffie met wat lekkers erbij. Om 11 uur komen we bij het hotel, we zijn te vroeg om in te checken maar kunnen de auto al bij het hotel parkeren. Het is zalig weer vandaag het begon wat frisjes op de boot maar hier is de zon gaan schijnen en het is zo rond de twintig graden. Victoria zoals de naam al zegt heeft heel veel Engelse invloeden het is hier vroeger dan ook van de Engelse geweest. Mooie gebouwen ook weer veel groen een mooie haven kortom een gezellige stad.

Victoria

We maken een flinke wandeling door de stad en eten een lekker verse sandwich. Ze houden hier wel van verse voeding, je ziet ook wel fastfood tenten maar niet zoals in Amerika. Nadat we ingecheckt hebben in ons hotel, gaan we een hapje eten en bekijken nog wat winkeltjes.

Morgen rijden we verder naar Ucluelet een rit van ongeveer 275 km, dan komen we pas echt in de Canadese natuur terecht. De weersverwachtingen zijn ook goed voor morgen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Annemie en Guus:
    5 juni 2015
    Blij dat jullie goed weer hebben,hier momenteel te warm (het is ook nooit goed) maar 30 gr is wel erg van het goede.
    Veel plezier,we blijven jullie volgen.