3 juni Tour de Vancouver

3 juni 2015 - Vancouver, Canada

Na een lange nacht van bijna 11 uur slapen, van 18.00 tot 05.00 uur begint onze 3 de dag in Canada. Van wat we tot hiertoe  gezien hebben toch een groot verschil met Amerika.  Vooral de prijzen zijn hier een stuk hoger, we mogen van geluk spreken dat de Canadese dollar gunstig is. Misschien omdat we in een grote stad zitten met veel toeristen. Canada voelt veel meer Europees aan, Vancouver toch met veel groen in de straten, mooie parken, gezellige restaurantjes met terrassen, leuke shops. Hier heeft men goede fiets voorzieningen met veilige fietspaden.

Vandaag gaan we fietsen, er staat een tocht van 22 km op het programma, helemaal rond Stanley park, de seawall tour.

bikemap_big

Het is lekker fiets weer licht bewolkt en droog rond de 18 graden. We huren twee Mountain bikes met helm deze is hier verplicht en gaan van start. Aan het begin van de rit zo rond 10.00 uur, zien we nog een stuk of twee zeehonden. Onderweg stoppen we geregeld voor een foto en een hapje en drankje. Het is een prachtige rit met veel moois onderweg echt een perfect fiets netwerk. Rond een uur of drie s'middags beginnen mijn bips en benen stijf en pijnlijk te worden, ik ben natuurlijk niet gewend aan al dat sportieve gedoe maar Eelco wel natuurlijk. Om 16 uur leveren we de fietsen terug in bij het verhuur bedrijf. Ik heb een gps tracker en deze geeft aan dat we 26 km gefietst  hebben, niet slecht voor de beginneling toch. Maar zo te voelen denk ik daar morgen anders over als ik uit bed kom.

fietsen

Morgen verlaten we Vancouver en gaan we de eerste dag op pad, naar Victoria we moeten om uiterlijk 8.30 bij de boot zijn dus vroeg uit de veren morgen want het is ongeveer een uurtje rijden.

1. Annemie en Guus:
    4 juni 2015
    Dat wordt afzien met die billen!!!