2 juni eerste dag Vancouver

2 juni 2015 - Vancouver, Canada

Zoals verwacht waren we al vroeg uit de veren, maar we hebben redelijk geslapen. Na de ochtend routine van wassen en plassen gaan we eerst ontbijten. We kijken eerst of we in het hotel gaan ontbijten, dit is niet incl., maar schrikken van de prijs 20 dollar pp. en besluiten in de straat wat te gaan eten. We komen terecht bij een Crêpehouse, pannenkoeken restaurant waar je ook kan ontbijten dit kost ons 16 dollar voor ons beide, 2 eieren toast spek en worst en koffie a la volente.

Daarna gaan we op pad een dagje toeren door Vancouver, te voet want de afstanden zijn goed te voet te doen. We lopen naar The Waterfront boulevard vanaf daar kan je helemaal rond en door een groot deel van de stad lopen met onderweg de meeste highlights.

Steamclock

Het weer is niet echt goed bewolkt en af en toe miezerig maar niet echt koud. Onderweg gaan we met de watertaxi naar het Granville Island, daar is een grote overdekte markt.

Granville Market

Onderweg in de taxi merkt de chauffeur/schipper dat er een zeehond komt kijken naar onze taxi. Ons eerste wildlife animal van de reis. Eerste zeehond

Aan gekomen op de markt  eerst een lekker vers sapje en iets lekkers van de bakker. het is een nette markt met allemaal verse groente, fruit,vlees enz.
Na wat rondgelopen te hebben op Granville Island nemen we de water taxi weer naar de andere kant en maken de rest van de tour af met onder weg nog een stop bij Starbucks.

Rond 5 uur zijn we terug in het hotel en besluiten de spullen daar af te gooien en even te rusten en te badderen en dan een hapje te gaan eten. we liggen even op bed te internetten en worden overvallen door een enorme vermoeidheid, ik denk dat de jetlag zijn intreden heeft gedaan. Eelco valt als een blok inslaap en ik blijf ook niet lang wakker, ik heb nog het besef om de wekker te zetten maar als deze afloopt zijn we niet wakker te krijgen. Het zijn ook twee lange dagen geweest de reis hiernaartoe, we hebben niet geslapen in het vliegtuig en de eerste nacht hier ook niet veel. En dan heel de dag rondgewandeld in de frisse lucht dat hakt er wel in dan. Dus we blijven maar slapen en zijn ook niet meer gaan eten. Morgen gaan we fietsen rond het Stanley Park en naar de stranden van Vancouver. Het weer blijft nog het zelfde wordt voorspelt, maar vanaf donderdag wordt het weer veel beter.

1. Annemie en Guus:
    4 juni 2015
    Leuk maar vermoeiend,wij kennen dat van onze trips naar Indonesie,en natuurlijk al die indrukken