Death Valley naar June Lake

20 mei 2016

Dinsdag 17 mei vanuit Death Valley naar June Lake gereden. Onderweg nog een deel van Death Valley National Park verkend. Het is de tweede keer dat we hier komen maar we kunnen ons niet herinneren dat we het de eerste keer ook zo mooi ervaren hebben. Toen zijn we er namelijk ook in een sneltreinvaart doorgereden omdat we die dag lang moesten rijden. Echt super mooie uitzichten van af de hoger gelegen bergen, je zou denken dat het een dorren vlakte is maar niets is minderwaar. Het landschap wisselt continu van bergen naar zand duinen naar zoutvlaktes naar iets groenere vlaktes. Het is hier wel lekker heet zo’n 100 graden Fahrenheit, is zo rond de 38 graden. Maar door de droge lucht is het nog net dragelijk.

Verder richting June Lake lijkt het net of we in Zwitserland terecht komen, mooie bergen met boven op nog volop sneeuw. Het weer wordt hier iets koeler een aangename 26 graden we hebben zelf een paar spatjes regen gekregen. Onderweg komen we in een Nederlandse Bakkerij tegen Eric Schats, dus even stoppen en een kopje koffie met een lekkernij er bij. Ik kijk mijn ogen uit in de bakker zoveel keuze moeilijk kiezen hoor. Die heeft goed geboerd hier zo te zien.

In June Lake logeren we in het The Double Eagle resort in een soort appartement/lodge, met en geweldig uitzicht op de vijver met grote forellen en eendjes. We drinken een glaasje wijn op ons balkon met uitzicht op de bergen met watervallen. Het ultieme Zwitser leven gevoel en ontdekken de omgeving nog wat voor we wat gaan eten.

Het zijn op zich redelijke afstanden de afgelopen dagen rond de 300 km per dag, maar zijn wel lang onderweg omdat we best wel vaak stoppen om dingen te zien onderweg of omrijden via  Scenic Byways.

Morgen gaan we van June Lake naar South Lake Tahoe.

IMG_5598IMG_5586IMG_5597IMG_5594IMG_20160517_142413