June Lake naar Lake Tahoe

20 mei 2016

18 mei we zijn onderweg naar South Lake Tahoe, eerst rijden we naar Mono Lake naar de South Lufa’s. Dit zijn een soort stalagmieten die in het meer staan en die nog jaarlijks groeien door het zout. Daarna gaan we richting Bodie een spookstad in de bergen, een vroeger goud mijn stad die waar men alles zo heeft laten liggen en er vertrokken is toen er geen goud meer te halen viel. In sommige huizen Staat alles nog zo als men het heeft achtergelaten, met meubels en winkels met inventaris. Het is nog best groot daar we dachten een paar straten maar is een compleet dorp. Mooi locatie om foto’s te maken en dat doen we dan ook gretig. We lopen er een uurtje rond en rijden dan verder naar Lake Tahoe.

We logeren vandaag aan het strand van South Lake Tahoe, waar we rond 4 uur arriveren. Eerst even een wasje doen we zijn nu 2 weken onderweg en de voorraad onderbroeken begint op te raken. Het is hier erg makkelijk in Amerika bij ieder hotel kun je wassen en dragen voor een paar dollar. Na 2 uurtjes ligt alles gewassen en gestreken in de koffers. We maken nog een wandeling lang het strand en de pier voor we uit eten gaan. We hebben vandaag gekozen voor iets lichtere kost, l valt het al met al nog mee wat we gegeten hebben de afgelopen weken toch zo gezond mogelijk veel rundvlees en pasta’s. Nog maar 1 maal een hamburger en niet eentje van Mc Donalds maar een verse gegrilde, Hmm. We Gaan naar een restaurant genoemd Freschies en eten er een heerlijke salade met worst, kip en garnalen en veel andere groenten. Een echte aanrader dat restaurant ook het andere eten ziet er erg appetijtelijk uit en ruikt lekker. Ze hebben er allemaal zuidelijke gerechten.

IMG_5734IMG_5710IMG_5641IMG_5642IMG_5656