Elko naar Salt lake City

21 mei 2016 - Salt Lake City, Utah, Verenigde Staten

19 mei we zijn nu 2 weken op pad. Vandaag rijden we een erg lang stuk. We moeten wat afstand overbruggen naar Salt Lake City. Vandaag bijna 600 km morgen rond de 400 km. Dus er wordt niet veel gedaan onderweg maar het hoort er bij, de afstanden hier zijn nou eenmaal groot soms. We rijden om 9.30 uur weg in Lake Tahoe en arriveren rond 16 uur in Elko. Eerst nog maar een keertje naar de Walmart om  boodschappen, we willen weer wat lichts eten en gaan voor een salade met kip. Iedere dag restaurant eten is ook niet alles een beetje gezond eten mag ook wel.

Het is ons tot hiertoe erg goed bevallende de eerste 2 weken. We hebben al heel veel mooie dingen gezien en gedaan. Het weer was tot hiertoe erg goed en de hotels de ene al wat beter dan de ander. Maar dat ligt ook aan het prijsverschil van de hotels. Maar over het algemeen allemaal schoon en van alles voorzien wat je nodig hebt. We slapen vannacht in het Best Western Inn in Elko Nevada. Voor de prijs van 77 dollar per nacht krijg je hier zelfs gratis pizza, frisdrank, bier en wijn. En er staan ook lekker vers gebakken koekjes voor bij de gratis koffie. Dit is in al de jaren dat we door Amerika toeren de eerstekeer dat je zoveel waar voor je geld krijgt in een hotel, wij als echte Hollander/Belg kunnen dit wel waarderen natuurlijk. Dus vanavond op menu de salade met een stuk Pizza toch niet zo helemaal gezond oké ik geef het toe.

20 mei rijden we verder naar Salt Lake City. Vanochtend werden we wakker met regen en een temperatuur van 6 graden.  Een verschil van 30 graden met 2 dagen geleden. Het zou in Salt Lake City weer wat beter worden vandaag maar morgen daar ook regen. Hier blijven we tot zondag. Morgen willen we naar Antilope Island rijden bij Salt Lake City want de stad zelf hebben we 3 jaar geleden al verkend. We gaan liever voor wat natuur en rust.

We hebben de rest van de route aangepast we hebben Durango en Albuquerque gecanceld, en rijden van Salt Lake City nu naar Moab, Page, Scottsdale, Palm Springs en dan Newport Beach de laatste 2 weken. Tot nu toe hebben al ongeveer 3500 km afgelegd, de komende 2 weken zijn de afstanden niet mer zo groot.

route eerste 2 weken

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Annemie en Guus:
    21 mei 2016
    Hallo reizigers,ja dat zijn pas afstanden niet te vergelijken met ons kikkerlandje.Salt lake is mij bekend ik heb met de usaf een bezoekje gebracht aan de Boeing fabrieken zeer intressant.
    Dit noemen ze ook wel gebied van de mormonen sekte (Utah)
    Als ik aan die afstanden denk die jullie afleggen onvoorstelbaar ,maar daar heb je ook zolang vakantie voor,wij zijn intussen weer in Meerle echt fris komende week veel regen.
    Hier niets schokkend te melden, nog veel plezier.