2 de dag San Diego

10 mei 2016

Vandaag weer vroeg wakker maar toch beter geslapen dan vorige nacht. Na het ontbijt gaan we eerst wat boodschappen doen zodat we onderweg altijd wat bij hebben om te lunchen. We kopen een coolbox in van tempex zodat we alles koel kunnen houden in alle hotels kun je ijs krijgen om de box te vullen. We doen dit ook om het budget wat op peil te houden want het is erg duur om iedere dag te gaan lunchen en dineren, en we komen ook niet overal op plekken waar je iets kunt kopen.

Daarna gaan we richting Mt Soledad waar op de heuvel een veteranen monument staat en vanwaar je over heel de stad kunt kijken. Het is nog wel frisjes boven maar het klaart al wat op en kunnen toch van het mooie uitzicht genieten. Alleen jammer dat een deel van het monument in de stijgers staat.

Mt SoledadMt Soledad 2

Mt Soledad 3

Van hier uit rijden we naar La Jolla een mondaine badplaats waar ook veel zeehonden hun onderdak vinden. Maar daar gekomen is er geen doorkomen aan wat een drukte, allereerst het is zondag ten tweede het is heel lekker weer en ten derde het is Moederdag. Nergens een parkeerplaatsje te vinden, misschien nog in een parkeergage met de prijs van 20 $. Dit doen we dus niet we willen hier geen hele dag blijven, dus van ellende rijden we maar verder naar Coronada eiland.

Daarvoor moet je een enorm hoge en lange brug over naar de overkant van San Diego.

Brug

Daar aan gekomen van het zelfde laken een pak, druk druk druk. Na lang zoeken vinden we toch een parkeerplekje bij het strand. We lopen over het immens brede stand naar het bekende Hotel Coronado en genieten van het mooie weer.

Strand Coronado

Tis nu alweer 5 uur en we gaan terug naar ons hotel, even opfrissen en een hapje eten aan de overkant lekker verse Fish and Chips. Morgen gaan we verder reizen we gaan via Yuma waar we overnachten naar Tucson. Het beloofd nu wel wat warmer te worden zo rond de 30 graden Pffff.

1. Rina:
    10 mei 2016
    Hallo mooie fotos hier ook nog warm maar gaat minder worden met pinksteren de kachel aan.dus het is daar lekker druk en duur zeker.geniet ervan hier regen groetjes ma