San Diego naar Yuma

10 mei 2016 - Yuma, Arizona, Verenigde Staten

Rond 8.30 uur vertrokken richting Yuma het is ongeveer 3 uur rijden. We rijden makkelijk de stad uit het is niet erg druk gelukkig. De stad hebben we nu wel even gezien en zullen blij zijn dat we weer wat in de natuur terecht komen. Onderweg rijden we langs verscheidene landschappen van bergen met groen, bergen van alleen maar keien, zand bergen en dorre vlaktes.

Weg1

Dessert

We rijden net langs de grens met Mexico en zien de zwarte hekken rechts van ons voorbij trekken kilometers lang.  Zelfs Vodafone verwelkomt ons in Mexico.

Mexico achter het zwarte hek

In Yuma gaan we richting de Colorado rivier en daarna naar downtown Yuma, maar het is hier best heet (32 Gr) en er is geen kat op straat te bekennen. Na een drankje besluiten we richting hotel te rijden en wat koelte op te zoeken. Eind deze week wordt het 37 graden dus we zullen er aan moeten wennen. Morgen gaan we door naar Tucson waar we onderweg Organ Pipe cactus National monument gaan bezoeken.

Cactus

Colorado rivier bij Yuma

1. Annemie en Guus:
    10 mei 2016
    Leuke belevenissen bij jullie trip, ook mooie foto's, dat geeft toch een speciaal gevoel als je die hekken zo ziet bij de grens van Mexico, het lijkt een beetje wat wij ons nog herinneren van de afscheiding tussen de beide Duitslanden.