Yuma naar Tuscon

13 mei 2016 - Tucson, Arizona, Verenigde Staten

Van uit Yuma reizen we verder naar Tuscon, maar wel met een omweg naar Organ Pipe cactus National monument. We zitten weer erg dicht tegen de grens van Mexico en komen onderweg 3 US border controle punten tegen. Eenmaal moeten we paspoort laten zien bij de rest worden er alleen een paar vragen gesteld. blijkbaar proberen de Mexicanen toch vaak illegaal de grens over te steken. Ook in het cactus reservaat wordt er op geattendeerd geen lifters  mee te nemen en meteen 911 te bellen als je iets verdacht ziet. Je snap niet dat mensen via deze route komen er is in mijlen niets te zien dan cactussen en het is stikheet zo'n 33 graden, maar blijkbaar wordt er toch door sommige mensen een poging gemaakt zo de US binnen te komen. We rijden een ronde van 34 km over een gravel weg tussen cactus en nog eens cactus.

0003

Het was een lange rit vandaag van ongeveer 500 kilometer voor we aankomen in Tuscon, hier verblijven we 1 volle dag.

Vandaag gaan we naar het Saguaro National State Park en naar Mount Lemmon dit is een 2.791 meter hoge berg in het Santa Catalinagebergte. 45 km naar boven maar echt de moeite waard, schitterende uitzichten. Helemaal boven eten we een hapje op een terras, het is hier een stuk koeler echt aangenaam hier. Beneden is het biina 35 graden. Dan weer 45 km naar beneden.

Bij het hotel aangekomen even de spullen op de kamer gooien en gaan we naar de overkant naar de mall een groot winkel centrum even verkoeling zoeken en wat shoppen en een hapje eten. Morgen gaan we weer verder reizen ook weer een lange rit via de Apache trail naar Sedona het zal weer ongeveer 500 km zijn.

1. Annemie en Guus:
    13 mei 2016
    Hallo wereldreizigers jullie geven er een spannend niveau aan, daar in die wildernis bij de mexicaanse border,je vraagt je af na zoveel pogingen van anderen met negatieve afloop,want die yankee zijn niet misselijk.
    Wat een afstanden,dat komt me zo bekend voor van de tijd dat wij er waren,hebben jullie daar geen moeite mee? Maar het belangrijkste is dat jullie vermaken,bij ons alles oké, lekker weer.

Groet van ons beiden.