Tucson naar Sedona

14 mei 2016

Alweer vroeg vertrokken vanochtend 12 Mei om 8 uur richting Sedona, via een stuk van de Apache Trail Scenic Byway. De Apache Trail is een toeristische route van ruim 60 km lang, dwars door het ruige landschap van de Superstition Mountains in Arizona.
De trail heeft haar naam te danken aan het feit dat - lang voordat de huidige weg werd aangelegd - de Apache Indianen al gebruikmaakten van deze route.
Het is een prachtige route langs een ruig berglandschap en diverse meren. Halverwege de route kom je langs Tortilla Flat, een 'gehucht' dat halverwege de negentiende eeuw is ontstaan, als goudzoekerskamp. Een deel van deze route 33 km is niet geasfalteerd. Deze route is wat ons betreft een van de mooiste die we al in Amerika gedaan hebben. Wat is de natuur toch wonderbaarlijk, je snapt niet hoe het zich ooit allemaal zo gevormd heeft.

apache-trail-map

We arriveren in ons hotel,  een stuk buiten Sedona lekker rustig gelegen en hebben een erg ruime mooie kamer. We zijn al eens in Sedona geweest dus slaan het oude centrum over, morgen rijden we er weer door als we onderweg gaan naar Las Vegas rijden. Het was vandaag weer heerlijk warm 34 graden maar morgen in Las Vegas geven ze 37 graden af. Het is gelukkig droge lucht dus niet benauwd gelukkig.

0809

Morgen gaan we via een stukje Route 66 naar Las Vegas en komen dan ook langs de Hoover dam. Tot hiertoe al veel mooie dingen gezien onderweg het blijft een prachtig land, maar er zitten ook veel saaie stukken tussen hoor.