Moab naar Page

26 mei 2016 - Page, Arizona, Verenigde Staten

24 Mei de rit gaat naar Page vandaag, met een stop bij Monument Valley National Park. Monument Valley is misschien wel het meest aansprekende voorbeeld van de overweldigende schoonheid van het woestijnlandschap in het zuidwesten van Amerika. Het silhouet van de eenzame rode rotsen, omgeven door een lege, weidse vlakte, heeft als decor gediend bij tientallen films en vele commercials. Het grootste deel van het park ligt in Arizona, de meest noordelijke punt hoort bij de staat Utah. Monument Valley is een Navajo Nation Tribal Park, dat betekent dat het behoort tot het grondgebied dat wordt beheerd door de Navajo Indianen. Sommige families wonen al generaties lang in dit gebied, en zij houden de tradities van hun voorouders in ere. Voor deze Indianen vormt het toerisme een belangrijke vorm van inkomsten.

Er loopt een 25 kilometer lange, onverharde weg door Monument Valley die je kunt rijden (Valley Drive).  Het eerste stuk naar beneden is zeer slecht, met veel diep zand en veel rotsen. Het eerste  stuk is redelijk slecht. Maar goed, als je een beetje van een uitdaging houdt is de weg wel erg leuk om te rijden. Zeker na het slechte stuk wordt de weg iets beter en is het redelijk goed te rijden. We hebben weer een rolletje vol met foto’s.

Wegens het tijdsverschil tussen Utah en Arizona nl. 1 uur vroeger arriveren we wat te vroeg in Page maar kunnen we in ons hotel. Hier zouden we twee nachten blijven, maar het hotel en Page valt zo tegen dat we besluiten maar 1 nacht te blijven en morgen door te rijden terug naar Sedona. Hier waren we 2 weken geleden ook en hier is het zo mooi en gezellig en ook alweer een stuk dichter bij Scottsdale, dan hoeven we 26 mei niet zover te rijden. Het zijn toch wel lange stukken van plek naar plek maar we hebben er geen hekel aan, het rijdt hier erg lekker niet te druk en de Amerikanen zijn erg galant op de weg en we rijden bijna nooit over interstates (snelwegen.)

25 mei dus naar Sedona met onderweg Horseshoe Bend en Grand Canyon National Park de zuidkant.

Voor foto's zie map Monument Valley