Page naar Sedona

26 mei 2016 - Horse Shoe Bend, Arizona, Verenigde Staten

25 mei de eerste stop van vandaag is Horsshoe Bend. Horseshoe Bend Overlook ligt een paar mijl ten zuiden van de plaats Page, in Arizona.
Vanaf de parkeerplaats loop je via een breed, zanderig pad omlaag naar het 1200 meter verder gelegen uitkijkpunt, omhoog door los zand - wat inspanning vergt. We zijn nog vroeg ongeveer 9 uur in de ochtend maar het is al lekker druk, gelukkig valt de temperatuur nog mee. Vanaf Horseshoe Bend Overlook, gelegen op de rand van zo'n rotswand, heb je een geweldig mooi zicht op de rivier en ook op de verdere omgeving.

Na een dik half uur staren en fotograferen van het wonderlijke uitzicht, terug klimmen naar de parkeerplaats. Nu verder richting Grand Canyon National Park. Hier zijn 3 jaar geleden ook al geweest maar we komen er toch weer langs onderweg naar Sedona en we hebben een jaar pas voor alle arken dus gaan we daar ook nog een keertje kijken. Eigenlijk zouden we liever de Noord kant bezoeken omdat we de zuidkant al een keer gezien hebben, maar de afstand tussen de North Rim en South Rim is hemelsbreed net 15 km, maar over de weg moet je 365 km rijden. En dit is helaas echt te ver omrijden.

Zoals vorige keer vinden wij de Grand Canyon echt niet zo mooi als men zegt, we hebben deze weken al veel meer mooiere plekken gezien. Het is er trouwens niet heel helder maar heiig dus we stoppen 2 maal om nogmaals foto’s te maken en rijden dan maar meteen door naar Sedona. Nu hebben we wel een erg leuk hotel voor veel minder geld dan in Page. Even een beetje uitrusten en relaxen.

De laatste week gaat in en deze week doen we het rustig aan, we gaan naar 2 dScottsdale bij Phoenix, Palm Springs in resorts en de laatste 3 dagen naar Newport Beach bij LA direct aan het strand. Zodat we toch een beetjes uitgerust naar huis terug kunnen na al die vele kilometers. Dus de komende dagen is het niet veel meer rijden maar Relaxen!!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Lian:
    26 mei 2016
    Jullie hebben weer heel veel gezien(en heeeel veel kilometers afgelegd)leuk om jullie verhalen iedere keer weer te lezen en foto's te zien. Geniet lekker van jullie laatste week!!
    Heel veel groetjes van ons
  2. Annemie en Guus:
    26 mei 2016
    Ja zo langzaam is het stilletjes voorbij,maar met veel nieuwe bagage waar jullie thuis nog vaak in zullen duiken,geniet jullie laatste dagen, het is hier zeer wisselvallig .
    Voor de terugreis; een voorspoedige en behouden terugkeer.

Groet van Annemie en Guus.
  3. Esther:
    27 mei 2016
    Oh heerlijk relaxen! Geniet ervan verder!