Port Angeles 12 juli

13 juli 2017 - Port Angeles, Washington, Verenigde Staten

Nog steeds niet echt last van Jetlag, wel vroeg wakker al om 6 uur. Vandaag gaan we het eerste stuk van Olympia National State Park verkennen. op programma staat de Hurricane Ridge en Elwaha.  De uitzichten zijn weer prachtig. Je bent hier eerst aan de kust en een kwartier later zit je hoog in de bergen met spectaculaire vergezichten.IMG_5737

IMG_5707

En het stikt hier van de herten bij wijze van spreken, de eerst kilometers in het park zijn we er al een stuk of 6 tegen gekomen. We hopen op nog meer wild life en later zal blijken dat we niet teleur gesteld worden.

Als we na een paar stops boven op de top komen gaan we een stuk trail afleggen. Het weer is zonnig maar een fris windje met een graad of 18. Lekker wandel weer.

We spotten een paar marmotten die aan het zonnen zijn. Wat later stuiten we op 2 herten een ligt te slapen en de andere is aan het ontbijten van het groene gras. Ze zijn erg dicht bij en lopen niet weg je merkt dat ze mensen gewoon zijn. Maar ze komen niet op je af, het is strikt verboden om de dieren te voeren zodat het ook wilde dieren blijven.

2L6A17762L6A1773

Als we verder lopen staan er een paar mensen naar beneden te wijzen nog meer herten denken we, maar nee bingo de eerste zwarte beer. Ik moet er wel bij vertellen je moet heel goede ogen hebben wil je hem spotten, hij loopt in het dal onder ons op een zeer veilige afstand. Met de verrekijker en de telelens van de camera krijgen we hem wat beter in het vizier. Op de foto blijft het wel een zwart stipje maar het blijft altijd speciaal om zo'n prachtig beest te zien ook al is het van ver af.

Bear

Het park is wel anders dan wij gewend zijn normaal kun je van de ene kant naar de andere kant rijden in een park, maar in deze niet dus je neemt een route en moet je weer helemaal terug en dan door rijden naar het volgende gedeelte.

Vandaag dus maar een stukje de volgende dagen de rest. Onderweg eten we nog een boterhammetje with a view en nemen al het moois in ons op en op de foto.

IMG_5717

's Middag rijden we richting Port Angeles, zodat we het stadje zelf ook bezichtigen. Steden vallen ons meestal tegen en ook hier is dit niet anders. Na wat gestruind te hebben en een bakkie leut te hebben genuttigd gaan we nog een bezoekje brengen aan de Walmart om  wat kleine boodschapjes.

Het is bijna 17 uur als we eigenlijk wel erg honger krijgen vanmiddag niet super veel gegeten vandaar. We hebben in een blog gelezen dat het restaurant Café Garden erg goed ie vooral op gebied van seafood. Het is maar een kwartiertje te voet van het hotel dus we gaan te voet deze keer. We nemen een pasta met sint jacobs vruchten, gamba's, zalm en kreeften saus bestrooid met kaas en dan in de oven. Voor diegene die nu beginnen te watertanden, het is echt verrukkelijk om je vingers er bij op te eten, men is hier ook niet zuinig met de vis op je bord.

20170712_171734

Het was een vrij rustig dagje maar we moeten nog een maand en een beetje acclimatiseren in het begin kan geen kwaad.

Morgen rijden we heel de kust af richting het westen naar het westelijkste punt Neah Bay. Als men gelukt heeft kan men vanaf de kant walvissen spotten die door de straat van Juan de Fuca zwemmen.