Seatle naar Tacoma

10 juli 2017 - Port Angeles, Washington, Verenigde Staten

Vanmorgen in hotel van de valk Schiphol om 4.30 uur opgestaan, we moeten de pendel van 5.30 uur naar Schiphol hebben. Op tijd want zoals de laatste tijd in het nieuws is het vaak aanschuiven op Schiphol. De rit duurt een kwartiertje, we komen bij de bagage drop en verwachten lange rijen. 5 mensen voor ons, binnen 5 min bagage ingecheckt en door naar de veiligheid controle. Uhm waar is iedereen, zo goed als geen mensen. 10 min later door naar de paspoort controle weer een handje vol mensen, dus een half uur na aankomst zijn we al door alle formaliteiten heen. Het is nu half 7 en we vliegen om 10 uur. Nou nog 3 uurtjes op Schiphol ons vermaken, blijkbaar werkt de extra inzet goed of iedereen vliegt laat vandaag.
Dan maar eerst ontbijten, wat winkeltjes afstruinen, sanitaire pauze en nog wat hangen. Om iets over 8 naar de security check voor USA van daaruit naar gate D53. Om 9 uur gaan we boarden zo nu 10 uurtjes vliegen.

De vlucht gaat voorspoedig en om 11 uur in de ochtend landen we in Seattle. Bij de douane wat oponthoud het is druk en Eelco heeft een nieuw paspoort dus nog een extra check. Eens daar door gaan we de auto ophalen bij Alamo. We mogen zelf kiezen en we gaan voor de Nissan Pathfinder een vette nieuwe wagen. Alles is vrij vlot gegaan vandaag en om 13 uur arriveren we al bij het hotel. We mogen al op de kamer en na dat we de koffers daar hebben gelaten gaan we eerst wat boodschappen doen, water, brood, jam en muesli repen. We hebben graag altijd wat proviand bij voor als we onderweg niets tegen komen. De vermoeidheid begint nu toe te slaan en we gaan naar het hotel om uitrusten, zodat we morgen uitgerust onze trip kunnen starten. Dan rijden we richting Port Angeles.

Pathfinder

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade